b ü ş r a

b ü ş r a
@abunchofhappines

b ü ş r a

, bir kitap okudu
7/10
·408 syf.·
2022 7. kitabı
Emily Brontë
8.2/10 · 58bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Hüseyin Rahmi Gürpınar'dan okuduğum sanırım ikinci eser, İspanyol gribinin kol gezdiği dönemde insanların geçim sıkıntı çekmesini, bir şekilde yaşamlarına devam etmelerini anlatıyor. içerisinde komediyi de barındıran polisiye tarzında bir kitap, okuması keyifliydi fakat ben biraz sevemedim. okumakta baya zorlandım :(
moliére'nin bu eseri hakkında bir çok söylenti çıkmış yayınlandığı zamanda, çünkü kitapla beraber bir çok yenilikler ortaya çıkmış. tüm kargaşaya ve karışıklığa rağmen moliére bu eseriyle karşı çıkanlara cevap vermiştir. kitapta yaşlı bir adamın genç bir kıza olan aşkından bahsediyor, bu yaşlı adam genç kızı küçük yaşta alıp köy gibi bir yerde herkesten uzak bir şekilde yaşamasını sağlıyor. belirli bir yaşa geldikten sonra onunla evlenmeyi düşünüyor, böyle yetiştirmenin nedeni ise cahil büyümesi ve kendisine karşı çıkmaması. tabi kitabın ilerleyişinde istediği sonuca varamıyor çünkü genç kız başkasına aşık oluyor ve onun sayesinde geldiği yaşa kadar cahilce büyüdüğünü ve bu durumdan hiç hoşnut olmadığını fark ediyor. yaşlı adamın düşünce tarzı eminim sizinde hoşunuza gitmemiştir. bir kadının her şeyden habersiz, okuma yazma bilmeden cahilce büyümesi ve sadece evinde oturup akşama kadar eşini beklemesi, yemek yapması, temizlik yapması vs bunlar haddi aşan şeyler. bir kısmı olabilir belki ama kendini geliştirememesi ve buna imkan verilememesi çok saçma. kitabı bitirince neden ortalığı ayağa kaldırdığını daha iyi anladım, çünkü yazar kabullenilen bir durumu farklı bir yöne çevirerek tüm tepkileri üzerine toplamış. kendisine hayran kaldım ve bu eserini çok severek okudum. aslında bu kitap için bu kadar uzun bir yorum yazmayı beklemiyordum ama yorum yazınca kitapta ki olaylar gözümün önüne geldi özellikle de genç kızın maruz kaldığı durum 😒 belki de ben çok abarttım, eminim kitabı okuyanlar benim gibi düşünmemiştir. yaşlı adamın düştüğü durum, hayalini kurduğu evliliği gerçekleştirememesi ve başka diğer olaylar okuyucuyu eğlendirmiş olabilir. okurken bende eğlendim kabul ediyorum, güzeldi. yazarın diğer eserlerine de bakmayı düşünüyorum, kitabı okumadıysanız mutlaka
jack london sevdiğim yazarlardan, bazı eserlerini çok severek okumuştum. bu kitap için çok az bir beklentim vardı, gözümü çok yüksek tutmadım ama merakta ediyordum. üç kısa hikayeden oluyor, kutuplarda yaşayan insanların o soğuğa karşı dirençli bir şekilde durmalarını ve yaşama azimlerini konu alıyor. güzeldi fakat pek benlik değildi, bu yüzden pek sevemedim.