📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
‘’ Herkesin ne olursa olsun hayatta kalmak için savaş verdiği bir dünyada, ölmeye karar verenleri anlamak kolay mı? Kimsenin kimseyi yargılayacak durumu yok. Her insan kendi bilir çektiği acının boyutlarını ya da yaşamında anlamın hepten yok olduğunu. ‘’
O meşhur başucu kitabı olan Çalıkuşu. Açıkçası bu iddiadan yola çıkarak okumaya başladığım bir kitaptı merak etmiştim bu kitabın başucu kitabı olacak kadar etkileyici yönünü (ki kendi zamanına göre değerlendirmek gerekirse gayet etkileyici ama günümüz açısından aynı şeyi söyleyemeyeceğim.) Kitap genel olarak güzel ve akıcıydı okuduğuma pişman değilim severek okudum. Aradığım o güçlü kadını biraz biraz buldum diyebilirim özellikle Kamran'ın hatası üzerine rest çekip kendine yeni bir hayat düzeni kurmaya çalışması beni o kadar keyiflendirdi ki anlatamam. Kitabın genel olarak Feride etrafında dönüp Feride'nin hayat mücadelesini anlatıyor oluşu ve meslektaş sayılıyor oluşumuz da okumaya teşvik etti. Kitabın kalınlığı gözünüzü korkutmasın dediğim gibi sürükleyiciydi. Sadece final kısmı gerçekten yetersizdi ve hani artık final yazayım da bitsin kitap denilmiş gibi yazıldığını hissettirdi bana çünkü Feride'nin birden ailesine geri dönmesi (ki sebebini çok sonradan açıklıyor) ve herkesin bunu anında normal karşılaması (sebepten haberleri yokken) ya da Aziz Bey'in yangından mal kaçırır gibi Feride'den habersiz nikah kıyması (nikah kıymak yerine çiftleri bir araya bir organizasyon sayesinde getirmek daha naif olabilirdi) ve Feride'nin sanki bunu bekliyormuş da diğerleri fark etmemiş gibi tavır takınması ne bileyim bana çok sönük ve final için anlamsız geldi. Bunun dışında genel olarak iyiydi ama final önemli :)