"insan istemeyi aklından geçirmediği malların yokluğunu kesinlikle hissetmez, bunlar olmaksızın da tümüyle memnundur; öte yandan 100 kat daha fazlasına sahip bir başkası, istediği şeyi onda olmadığı için kendini mutsuz hisseder"
"zira gerçekten insanın kendi güçlerini kullanmasından ve hissetmesinden başka hiçbir zevk yoktur ve en büyük acı, insanın güce ihtiyaç duyduğunda yokluğunu hissetmesidir"