Adem

Adem
@ademu
Yarısı bende,yarısı nerde?

Adem

, bir kitap okudu
Puan vermedi·400 syf.·
60 günde okudu
·
Okunma: 21 Aralık 2025 20:07
·
2025 3. kitabı
Ahmet Hamdi Tanpınar
8.2/10 · 53,1bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
'Yalnız biraz da bilselerdi. Mesela kızım hakikaten zeybek oyununu bilseydi, baldızım demin tepindiği zıkkımdan biraz anlasaydı. Büyüğü sandalye ile avize kırar gibi besteleri harap etmeseydi..." Halit Ayarcı çok terbiyeli bir şekilde esnedi: “Yine aynı mesele," dedi, "daha doğrusu hep aynı mesele! Aziz dostum, siz şifa kabul etmez bir gayrimemnunsunuz. Bu işlerde bilmek ikinci derecede kalır. Yapmak vardır, sadece yapmak!" Sonra kendi kendine konuşur gibi ilave etti: "Bilgi bizi geciktirir. Zaten ne sonu ne de gayesi vardır. Mesele yapmak ve yaratmaktadır. Bilselerdi, bilselerdi... Fakat bilselerdi bunu yapamazlardı. Bu heyecana, bu icada, bu kendiliğinden bulmaya erişemezlerdi. Bilgileri buna mâni olurdu. Kızınız bu geceyi yarattı. Ne ile? Yaratma kabiliyetiyle... Çünkü yaratmak, yaşamanın ta kendisidir. Biz yaşayan, yaşamayı tercih eden insanlarız. Siz istediğiniz kadar somurtun!"
Sayfa 311·Kitabı okudu
Hayata Dair
Hayatı güçleştiren şeylerden hoşlanacak yaşta değilim.
Sayfa 219·Kitabı okudu
İnsan ve Duygular
Ne kadar kesin, etrafı hiç yoklamaya bile lüzum görmeden konuşuyordu!
Sayfa 219·Kitabı okudu
İnsan ve Duygular
Bu işleri ne kadar iyi biliyor. Sesi ne rahat emir veriyor. Acaba aktörlüğü var mı? Hayır bu aktörlük değil, başka şey. Hayatı benimsemiş! Hiç mağlup olmamış.
Sayfa 191·Kitabı okudu
Hayata Dair