“Ölü insanlar...”dedi, “Bir kötü insana baktığın zaman pislikten başka bir şey göremezsin.Onlar öteki insanlara baktığı zaman kötüden başka bir şey göremezler.Ağaca baktıkları zaman kereste ve çıkardan başka bir şey göremezler ;hiçbir zaman göremezler.İşte onlar yürüyen ölü insanlardır.”
Bakıyorsun
kara kalemle çizilmişçesine .. ince ölçülü
sünbül yüzlü, erguvan saçlı yayla gülü,
'fidan' kız
küçücük hanım:
niçin susuyorsun?
azıcık konuş, canım...
hayır!
sen,
yalınız.
-eğer 'bakmak' bu ise,
duru,
solgun
geceler içinden
üzerime doğmuş
bir çift siyah ay gibi...
bakıyorsun.
ne çok özlüyorum seni, bir bilsen ne çok:
divane divan şairine döndüm:
kaşların 'yay' gibi...
kirpiklerin 'ok'!
dudakların: kımıldayan 'mercan'...
ayağını sakınarak basma sultanım.
gönüller açan
derin,
uslu gülümseyişin:
bir damla 'yakut'!
-eğer 'yakmak' bu ise,
insanı ne güzel .. yakıyorsun?."
Dr. Hikmet Kıvılcımlı