Ben size söyleyeyim, kilit, insanın utancı demektir her şeyden önce...İnsanoğlunun nereye ulaştığının göstergesi demektir. İnsanların birbirlerine duydukları güvensizliğin elle tutulur hâlidir kilit. Birbirlerine duydukları saygının derecesidir. Bu yüzden, bir çeşit utanç belgesidir her kapıda. Hatta, her dolapta, her çekmecede, her çantada, her kasada, her kutuda... Gene de, insanların yüzü kızarmaz onu görünce. Üstelik, bu kilitleri açıp kapamaya yarayan ve adına anahtar denen şeyi, sürekli ceplerinde taşırlar. Bazıları ceplerine bile koymaz anahtarı, kaptıracakmış gibi sürekli elinde tutar. İkide bir , evirir çevirir. Neşelenince, şıkır şıkır sallar. Yani , utanç belgesini farkına bile varmadan, neşesinin bir göstergesi olarak kullanır.