📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yere çömelir bismillah diye başlardık yemeğe.
Başımıza taç yapardık, saygı duyardık emeğe.
Bulgur pilavı yanına kuru bir soğan soyardık.
Yemek hiç mühim değildi, biz mutluluktan doyardık.
Otobüs ve Sigara: Çağdışı Bir Uygulama
Otobüs ve sigara denildiğinde hep içim sızlar. Bu
meret sigara, eskiden otobüslerde serbestti. Ya 1996 yı-
lında, ya da 1997 yılında otobüslerde içilmesi yasak-
landı. Ondan önceki dönemlerde şehirlerarası yolcu
otobüslerde “fosur fosur sigara” içilirdi. Sigara içme-
yen ve sigaradan oldukça rahatsız olanlar, seyahat bo-
yunca “bu işkenceye katlanırlardı.” Üstüne üstlük
sanki iyi bir şeymiş gibi, “otobüs koltuklarının arka
kısmında küllük” olurdu. İnsanın inanası gelmiyor An-
cak maalesef eskiden bu “çağdışı durum” mevcuttu.
Ne kadar “çağdışı değil mi?” Otobüslerde sigara içi-
liyor, otobüsler üretilirken sigara içenler için de “kol-
tuklara küllük monte” ediliyor. Biz bu çağdışılığı ne
yazık ki çocukluk ve gençlik yıllarımızda yaşadık ve
gördük.
Şimdi bırakın otobüs seyahatlerini, kapalı tüm
mekânlarda sigara içilmesi, 4207 sayılı “Tütün Mamul-
lerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanun” ile ya-
saklanmıştır. Elhamdülillah. Bu yasağa uymayanlar
hakkında idari ve adli para cezaları gibi cezai müeyyi-
deler uygulanarak konu ehemmiyetle takip edilmekte-
dir.
“Sigara ve otobüs” denildiğinde, Annemle bir oto-
büs yolculuğumuz aklıma geliyor. Adıyaman’dan ge-
lip de bizi Pazarcık Terminalinden alacak olan otobüse
bindik. Yıl ya 1990 ya da 1991 idi. O yıllarda Ankara’da
memur olarak işe başlamıştım. Dört-beş yıllık memur-
HİÇ UMUTSUZ OLMADIM
Hiç umutsuz olmadım, büyük günü bekledim.
Sabrettim, hep sabrettim, dünü düne ekledim.
Dün gitti, bugün geldi ve yarın gelecek.
Güzel günleri, yaşayan herkes bilecek.
Allah kavuştursun.
Bu zor günleri savuştursun.