Kötülükten arınma ritüelinin bir parçası olarak, çatışmayı destekleyenler savaşın ne kadar acımasız olduğunu belirterek söze giriyorlar, çatışmaya karşı koyanlar ise Saddam'ın ne kadar acımasız olduğundan dem vurarak konuşmaya başlıyorlardı.
Hükümetler gelip geçse de dosyalar değişmeden kalıyor. Ortada tuhaf bir paradoks vardı: Resmi kayıtlara göre hem vatan uğruna hayatımı tehlikeye atmış hem de vatana ihanet etmiştim. Şu an oturdukları koltuklara benim ve benim gibiler sayesinde gelmiş olan devlet memurları, benim adımı duyduklarında yüzlerini ekşitiyorlardı.