Epik fantezi ve felsefe meraklısı
Yaşayışta sadelik, düşüncede ihtişam
ve kendi kurgusunun peşinde bir Düşbaz
dokuzdiyar sakini
dokuzdiyar.comlinktr.ee/ahmtkls
Yükselmek istediğiniz zaman yukarı bakıyorsunuz. Oysa ben, yükselmiş olduğumdan aşağıya bakıyorum.
Var mı içinizde hem gülebilen ve hem de yükselmiş birisi?
Kardeşim, savaş ve çarpışma kötü müdür? Ama zorunludur bu kötü, zorunludur erdemlerinin arasındaki bu kıskançlık, güvensizlik ve iftira.
Bak, erdemlerinden her biri nasıl da en yüksektekini arzuluyor: senin tüm ruhunu istiyor, onun habercisi olsun diye; öfkedeki, nefretteki ve aşktaki tüm gücünü istiyor.
Her bir erdem bir diğerini kıskanır ve kıskançlık korkunç bir şeydir. Erdemler de mahvolabilir kıskançlık yüzünden.
Kıskançlık ateşinin ortasında kalan, sonunda kendine yöneltir zehirli iğnesini, tıpkı bir akrep gibi.
Ah, kardeşim, hiç görmedin mi şimdiye kadar bir erdemin kendi kendine iftira edip, iğnesini kendine batırdığını?
İnsan aşılması gereken bir şeydir: işte bu yüzden erdemlerini sevmelisin - çünkü onlarda yok olacaksın. -
Böyle söyledi Zerdüşt.