Aktan Azrak

Aktan Azrak
@aktanazrak
pek işe yaramıyor normal olmak o yüzden delir
Öğrenci
Anadolu Üniversitesi
3 Mayıs 2003
9 okur puanı
Mayıs 2019 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
10/10
·
Beğendi
Belki de hiçbir gün TED sahnesinde yer almayacağım, almayacağız lakin fikirlerimiz sadece TED sahnesi için yoktur. Fikirlerimizi birilerine anlatabildiğimiz, sunabildiğimiz her yer bizim TED sahnemizdir bize göre. Bir gün TED sahnesinde yer alıp birilerine ilham olabilirim veya olmayabilirim fakat bu kitapta okuduklarım her zaman zihnimde yer alıp bana ilham olacak. Birilerine ışık olmaya çalıştığım her gün zihnimin baş ucunda bu kitaptan anektodlar bulunacak. 3 ana bölüm ve 9 alt bölümden oluşan "TED Gibi Konuş" ilgisi olsun veya olmasın fikri olan her insan (yani tüm insanlar) için okunması gereken bir kitap bana göre. Bazı yerlerde aynı şeyleri tekrar tekrar okuyor gibi hissedilse dahi bunun yazarın bilerek yaptığı bir şey olduğunu düşünüyorum. Kitapta da bahsettiği gibi bazı şeylerde ustalaşmak için tekrarlamak önemli çünkü. Kişisel gelişim kitaplarını genelde okuyamam fakat bu kitap anlatımıyla, örnekleriyle ve notlarıyla birlikte beni içine almayı başardı. Dünyanın en iyi beyinlerinden topluluk önünde konuşma hakkındaki 9 sırrı sizde öğrenmek isteyebilirsiniz...
Ted Gibi KonuşCarmine Gallo · Aganta Kitap · 20153,325 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
9/10
·
Beğendi
"Sevmekle başladı her şey. Sevmekle bitecek." 2 gece arka arkaya okuyup son olarak da 1 geceye de sonunu sığdırarak sonuna ulaştım Eski Dünyanın Yangını'nın. Anlatımı her ne kadar akıcı olsa bile, bilemiyorum belki benim kafa yoğunluğumdandır, bazı anlatımlar çok yoğun ve dikkat dağıtıcı geldi. Zaten haddim olmayarak da bir puanı oradan kırdım :) Kantante ve Koda'nın çocukluklarını, kendilerini ve birbirlerini affedebilme, kabul edebilme süreci olarak bakıyorum bu hikayeye. Yaşanılan onca şeyin arasında hayata tutunmaları veya tutunamayışları gerçekten çok başarıyla anlatılmış. Kalben. Kalp Hanım. Müziğine ayrı, sözüne ayrı ve artık romanına ayrı saygı duyduğum insan. Hikayenin işlenişinde o kadar güzel noktalar vardı ki kendi kendime dedim, Kalp Hanım'ın kalbinin işçiliği olduğu ne kadar belli. Bu hikayeye bizi dahil ettiği ve hikaye süresince ülkemizin kanayan birçok yarasından da bahsettiği için kendisini yüzlerce kez teşekkür ediyorum. İyi ki var... "Hayat devam ediyor. Hadi, siz de gökyüzüne bakın, nefeslenin ve kendinizi çocukluğunuzdan, kırıklarınızdan, beceriksizliklerinizden sevmeyi ihmal etmeyin."
Eski Dünyanın YangınıKalben · Holden Kitap · 2022894 okunma
10/10
·
Beğendi
Okumaya başlarken ideolojik açıdan bir nebze olsun ön yargım yoktu. Kafamdaki tek düşünce "bir siyasetçi en fazla ne yazabilir ki"ydi. Aslında bu da bir ön yargı. Bir insan, bir mahkum, bir siyasi rehine çokta güzel şeyler yazabilirmiş. Hatalıydım kabul ediyorum. Seher'i raflarda ilk gördüğümde alıp okumayı çok istemiştim lakin maddi imkanlar doğrultusunda o gün alamamış daha sonra da günlük hatta yıllık telaşeler nedeniyle çoktan aklımdan çıkmıştı. İlk gördüğüm andan itibaren merak etmiştim Selahattin Demirtaş'ın kalemini. Kendimi kalıplara sığdırmam gerekiyorsa eğer daha çok solcu düşüncelere sahip olduğumdandı belki de okuma isteğim, merakım. Kapağı açtığım an beni karşılayan not kafamdaki her şeyi yıktı. "Katledilen ve Şiddet Mağduru Bütün Kadınlara..." diye bir not. İçinde çok şey anlatıyor ama asla klişe bir not değil. Seher'in hikayesiyle başlıyor her şey. Hayalleri çalınan bir kadının hikayesiyle. Tabi ki ondan önce fabl benzeri bir öykü ile Hamza'dan erkeklik dersi alıyoruz :) Selahattin Demirtaş'ın esprili bir dili var. Yaşadıklarından, şu an da bulunduğu hapishaneden, güncel olaylardan, davasından, şiddetten, çocukluktan, çocuk gelinlerden, psikolojik sorunlardan söz ediyor öykülerinin içinde. Son bölümünde ise sanki bir mitingindeymişim de kendi hikayesini, hayalindeki ülkeyi ağzından dinliyor gibi hissetmedim desem yalan olur. Tüm sıfatlarını yok sayıp bakmak gerekiyor insanlara. Nitelendiği şeyler değil de yaptığı, düşündüğü ve tabi ki yazdığı nice güzel şeyi göz önünde bulundurmak lazım. Siyasetini sevdiğim bir insanın artık kalemini de seviyorum. Diyecek başka da bir şeyim yok. Ön yargınızı uçurun, Seher'i kesinlikle okuyun bu yeterli...
SeherSelahattin Demirtaş · Dipnot Yayınları · 201712,8bin okunma