En beter dinsizlik, Tanrı'nın sadece bir hastalık tedarikçisi ve ölümün bekçisi olduğunu, yaşamı seçerek O'na itiraz edildiği, O'na karşı gelindiğini kabul etmektir.
En beter dinsizlik, Tanrı'nın çektiğimiz fiziksel ve manevi acılardan memnun olduğunu, sevdiğimiz varlıklar ölümden kurtulduğunda ise O'nunla alay edildiği hissiyatına kapıldığını kabul etmektir.
Bilge birisi kendisini eylemlerinden ve sonuçlarından sorumlu görür; bilgelikten hiç nasiplenmemiş insan ise kendini sadece niyetlerinden sorumlu sayar.
İçtenlikle söylemem gerekirse cevap “hayır”. Hayır, artık sevemem. Ve en üzücüsü, buna artık üzülmüyorum bile. Kalp yerine diken diken olmuş bir kirpi taşıyorum.