Hacı Bayram Nebioğlu

Hacı Bayram Nebioğlu
@alayliokur
9/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2026 11. kitabı
Bu invelemeyi kendime not düşmek için yazıyorum sadece. Müthiş bir kitap çünkü. 3 güzel yürekli çocuğun babasının başına kötü bir olay gelmesiyle demiryolu yakınında bir eve taşınmasıyla başlıyor macera. Güzel bir büyüme yolculuğuna şahit oluyoruz. Tren rayları etrafında sürükleyici bir hikaye. Bir sürü olay geliyor başlarına; iyi, kötü, heyecanlı. Bir çocuk kitabı mıdır bilmiyorum ama nedense küçükken okuduğum Kahraman Fenerciler'i getirdi aklıma. Bizim Türk Edebiyatı'nda var mı acaba böyle hikayeler? Velhasıl iyi kitap, güzel kitap
Demiryolu ÇocuklarıEdith Nesbit · Kırmızı Kedi Yayınları · 20202,638 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·144 syf.··
2026 5. kitabı
Deneme kitaplarını severim. Fikir ve elbette edebiyat ararım. Aradığımı yer yer bulduğum bir kitaptı. Kuşlarla Sohbetin Şartları, tadı damağında kalmış biri olarak söylüyorum bunu. Ayrıca Ahmet Murat buraları okursa, ondan isteğim bir gün yatılılık üzerine sohbet etmek olur ki kitapta da en sevdiğim yerler buralardı. Yatılılık ve memleketi Karaman'ı birleştirerek bir metin yazarsa da eminim iyi bir metin çıkar ortaya.
Avarelik GörgüsüAhmet Murat · Ketebe Yayınları · 20221,053 okunma
Müzmin Susuzluk
8/10
·72 syf.··
2025 5. kitabı
Bu metni bitirdiğimde damağımda hoş bir tat bıraktı. Hemen buraya yorum yazmak için geldim. Okudum'u işaretledim ve yorum yazmadan yazılanlara kaydı gözlerim. Tugay Kaban Bey'in yazdıklarında haklılık payı elbette yüksek. Özellikle "belediye tarafından şehrin tanıtımı için ısmarlama bir metin" düşüncesine katılıyorum. Belki de bu mevzu böyledir, bilemiyorum. Ama şehrin simgeleri kitapta bu denli sırıtmasaydı da metne yedirilseydi daha iyi olabilirdi. Hikaye de buna oldukça uygun. Karakterimizin ailesi Bursa'nın eski esnaflarından. Kitabın ikinci yarısında daha çok anlatılan çarşı esnafı etrafında hikaye şekillendirilse ve şehir anlatısı bu kısma yedirilmiş olsa daha iyi olabilirdi. Ama iki anlatımın beraber devam etmesi, hikayedeki akıcılık ve kitaptaki üslup benim hoşuma gitti. Bu tarz şehir hikayelerinin artması bir okur olarak beni ziyadesiyle memnun eder. Çünkü kitap tanıtımında Bursa anlatısı olduğuna vurgu yapılmış, bu da Bursasever olarak beni cezbetmişti. Evet, eksikleri var elbette. Lakin güncel edebiyat içinde son zamanlarda okuduğum iyi kitaplardan diyebilirim. Son olarak: Şey-tan al-dı gö-tür-dü, sa-ta-ma-dan ge-tir-di. Şey-tan al-dı gö-tür-dü, sa-ta-ma-dan ge-tir-di. Şey-tan al-dı gö-tür-dü...
Edebiyat
Müzmin SusuzlukHalil Ziya Doğruöz · Ötüken Neşriyat · 202346 okunma
7/10
·40 syf.··
2025 4. kitabı
Bence her öğretmenin,ebeveynin ve aslında duyarlı her insanın okuması gereken bir kitap. Otizmle alakalı güzel bir hikaye ve sonunda da kısa bilgilendirme metni; konuyla alakalı başlangıç düzeyinde bilgi için oldukça yeterli. Zebbo'nun hikayesi ve çizimler de oldukça başarılı. Konuya ilgi duyanlar, muhakkak okumalılar.
Zebbo’nun ÇizgileriShaina Rudolph · Koç Üniversitesi Yayınları · 20245 okunma
Yiğit bu dünyada nam için yaşar - Rahmet Yolları Kesti
Puan vermedi·370 syf.··
2025 2. kitabı
Sanki çok uzun bir yolculuğa eşlik ettim, kitap bittiğindeki hissiyatım buydu. Eşkıyalığı kötüleyen ve aslında kitabın sonuyla eşkıyalığın sonunun da geldiğinin anlaşıldığı uzun bir yolculuktu. Kitap kendini rahat okutturuyor. Ne zaman ara versem ve sonra elime alsam hiç ara vermemiş gibi devam edebildim kitaba. Genelde diyaloglar ve ara anlatılarla ilerledi kitap. Kemal Tahir okumaya kesinlikle devam edeceğim. Yaşım sebebiyle etkilendiğim şu alıntıyı da ekleyeyim: Erkek kısmı otuzunda yokuşun başındadır. Bundan ilerisi, biz ömür yolunda iniş ineceğiz.
Rahmet Yolları KestiKemal Tahir · Ketebe Yayınevi · 20221,146 okunma