Yalnızca kendinin bileceği, en berbat zaaflarını biliyorlar senin. Seni bir sembole kurban ettiler, sen de onları kendi sırtında iktidara taşıyorsun. Efendilerin, senin tarafından yükseltildiler, senin tarafından beslendiler, maskelerini indirmiş olsalar bile, belki de bu yüzden. Sana dümdüz ve açıkça söylediler: Sen, sorumluluğu olmayan bir aşağılık insansın ve öyle kalmalısın. Sen de onlara "Yeni Kurtarıcı" diyorsun ve hurrayla alkışlıyorsun: Yayaya-şaşaşa-yayaya-şaşaşa!
Sana insanın öz saygınlığını değil, devletin saygınlığını vaat ediyorlar; kişilik büyüklüğünü değil, milli büyüklüğü. "Kişisel özgürlük" ve "büyüklük" senin için yabancı, karanlık sözler olduğu için, oysa "milli büyüklük" ve "devletin çıkarları", kemik köpeğin ağzını nasıl sulandırıyorsa, senin iştahını artırdığı için, onları alkışlıyorsun.