İnsan , yenilince güler miydi ? Neden büyükler yenilgiye uğrayınca ağlar,feryat ederler ? Neden başlarından geçenleri bizim gibi gelip geçici bir oyun olarak görmez, düşünmezler ?
Eskiler mürekkebi havanda dövermiş yanlış yazıldığında kolay silinsin diye. Bir demire şekil vermek için kızgın alevlerde yanması lazım , örs üzerinde dövülmesi lazım. İnsanın da yüreğinde bir miktar dert taşıması iyidir. Bazen çekiç olur döver bizi , bazen alev olur yakar bizi. Belki de bizi bir şeylere hazırlıyordur kim bilir ?