Her insan, kendi olması karşılığında topluma bir bedel öder. az ya da çok, ama mutlaka bir bedel. Kimse bedelsiz kendi olamaz. bu bedel çoğu kez yalnızlıktır.
W. Shakespeare, “seni anlıyorum” diyen insanlara, “hissedemediğin bir şeyi anlayamazsın” diye yanıt veriyor..
Anlamak için; hissetmek, içselleştirmek ve derinleşmek gerekiyor..