Aliye çakmak

Puan vermedi·224 syf.··
2025 1. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2025 16:54
Okudum bitti Kitap: Çanakkale'den Cennete Ve 1915 yılında, Çanakkale diye bir yerde bütün dünyaya vatan ne demektir öğretenler vardı... Hem de onlar küçücük çocuklardı ve analarına şöyle sormuşlardı: “Çocuklar da şehit olur mu ana?” "Bizler, vatan uğruna canından vazgeçenlerin torunlarıyız kâri. Onların canlarını verdikleri toprakta sürdürüyoruz hayatı. Zira vatan aşk gibi, zira vatan nefes gibi, zira vatan ana gibi , baba gibi, yâr gibi..." Bazı yazarlar vardır ya hissettiğini kaleme döker ve okuyucu da bunu iliklerine kadar hisseder. Fatih hocamız işte bu yazardan biridir benim için. Her kitabında bu duyguyu verir ama Gözyaşları içinde okuduğum bu kitap ayrı bir kıymetli benim için Kitap; şehit kızı, şehit bacısı, şehit eşi olan Fadime Baci'nin şimdi de şehit anası olmak için, 1915 yılında Kayseri'den daha önce ismini bile duymadığı Çanakkale'ye oğlu Hacı Ali'yi yollamasiyla başlar.Vatani müdafaa etme yolcuğunda tanışan 15 yaşlarındaki iki Anadolu genci; Hacı Ali ve Seyfullah isimli delikanlılarin ise cepheye gidişlerini orada, yaşadıklarıni duygu dolu bir şekilde anlatilir. Ve bir yandan 1965 yılına gideriz ve Yusuf adında bir üniversite öğrencisinin Çanakkale gazisi Hüseyin Efendi ile mülakat yapması ile devam eder herşey ve Hacı Ali ile Seyfullahın hüzünlü hikayelerine şahitlik ederiz.. Gençler dahil her yaştaki insanın okumasını tavsiye ettiğim bu harika kitapla mutlaka bir gün tanışın derim. Altınlar "Erkekler çok gidiyor az dönüyorlardı da geride kalanlara miras diye acı kalıyordu." "Sefer bizim, zafer Allah'ındır." "Dünya galip olmakla kahraman olmak arasındaki o ufacık sırrı tam da bu cephede görecek ve hatırlatacaktı. Adı Çanakkale'ydi." "Yine bilmiyorlardi ki Osmanlı'nın kuvveti şehadete cennete koşar gibi koşan yiğitlerindedir ve asırlardır
Çanakkale'den CenneteFatih Duman · Nesil Yayınları · 2020200 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·248 syf.··
2024 25. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 16 Ekim 2024 21:06
Okudum bitti ~ Dil Belası Dil çok büyük bir nimet olduğu gibi, aynı zamanda insanı büyük felaketlere sürükleyecek bir tehlikedir. Bütün nimetler gibi dilin de, nimeti veren Allah Teâlâ’nın rızası doğrultusunda kullanılması şarttır. Çoğu insan bu şartı zaten yerine getirdiğini düşünebilir. Ancak İmam Gazâlî Hazretleri, şeytanın ne kadar gizli silahları olduğunu bize bildirmekte ve dilin afetlerinden kurtulmanın sandığımız kadar kolay olmadığını göstermektedir. İşte büyük İslâm âlimi İmam Gazâlî'nin 20 maddeden oluşan bu eserinde o kadar güzel anlatılmış ki dilin belası, büyük tehlikesi ve susmanın fazileti.. İçerisinde gıybet, şakanın ölçüsü, yalan, düşmanlık, sırrı ifşa etmek vs. başlıkları altında ayet ve hadisler ışığında insanoğlunun olaylar karşısında gereken tüm davranış modellerini, herkesin anlayabileceği bir şekilde dile getirilmiş Okuduğunuzda çok düşünüp az konuşmayı öğrenecek ve sıklıkla içinizden “Susan kurtulmuştur.” hadisini tekrarlayacağınızı garanti ederim. Faydalanmamız ve idrak etmemiz niyetiyle hayırlı okumalar.
Dil Belâsıİmam Gazali · Semerkand Yayınları · 201417,1bin okunma
Puan vermedi·256 syf.··
Beğendi
·
2024 5. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2024 14:30
Anlatmaya meyl etsem, mutmain olmayacaksın "Oku" desem, "listem kabarık" diyeceksin. Ama bu kitabı okumadan evvel kendimi "hür" bilirdim. Üstelik en büyük tahakkümün altında ezilirken. Bu kitap bana; "nefsin seni esir almış, gözünü bağlamış, ayaklarından prangalamış, kefenleyip sarmalamış" dercesine haykırdı. Ve şu an yeni bir yolculuğa çıkıyorum. Nefsimi tanımak için, onun sesini ayırt edebilmek için; kendi içime seyahat ediyorum. Dipnot: Bu kitabı okurken "nefesiniz" okuduktan sonra "nefsiniz" kesilecek.
Ene 'Sus Ey Nefsim'Fatih Duman · Nesil Yayınları · 20228,6bin okunma
Puan vermedi·416 syf.··
2023 8. kitabı
Dolunayda Açan Çiçek "İtiraf edilen her günah,bir kereliğine bağışlanmayı hak eder." “Çiçek, bu dünyadaki griliği temsil ettiğine inanıyordu. Hiçlikten ibaret olduğunu... İnsanların görmemek için başını çevirdiği ama hep orada olduklarını bildiği kişiydi. Bu yüzden insanlardan, özellikle varlıklı olanlardan nefret etti ama kendisi gibi yoksul ve kimsesiz olanlarla da hiç yakınlık kurmadı. Bir hayali veya bu dünyadan istediği hiçbir şey yoktu. Bir anlaşma yaptığı mücevher tasarımcısı Ayza, hayatı Çiçek'e sevdirebileceğine inanıyordu ama zamanla Çiçek'le hayattan nefret etmeyi öğrenmeye başlayacaktı. İkisi de bu anlaşmada kendi oyununu oynuyor ama hiç kimse kimin kazanacağını bilmiyordu.” Ah kalbim bu kitap için neler söyleyebilir gerçekten bilemiyorum.. kitaba başlarken bu kadar etkilenebileceğini açıkçası düşünmüyordum. Dolunay’ın hikayesinden sonra Çiçeğin hikayesini okumak açıkçası çok farklı bir bakış açısı sağladı diyebilirim. Arka kapağını okuduktan sonra içine düştüğünüz merak çukurundan çıkmak için kitabı bir oturuşta bitirebilirsiniz. Kitap sizi öyle sarıp sarmalıyor. Ayza ve Çiçek arasında geçen diyalogları okurken inanılmaz keyif aldım. Kimi zaman okurken Çiçeğin yaptığı şeyleri şok olarak okudum. Ama Ayza’nın Çiçek için yaptığı şeyler ve gösterdiği sabrı açıkçası beni çok etkiledi. Çünkü Çiçeğin prangalarını kırmak, ona bazı şeylerin var olduğunu gösterebilmek edebilmek inanılmaz zordu. Yer yer artık abarttığını düşündüğüm zamanlar oldu, bu kadar katı olması bana biraz garip gelmişti. Ama ta ki iş Çiçeğin günlüğüne gelene kadar.. Kimileri yaşadıkları şeylerin izlerini hayatı boyunca taşımak zorundaymış gibi hissederdi. Bana kalırsa çiçeği tasvir eden en iyi cümle olabilir. Çiçek her ne kadar o griliğin içinde kalmak istese de Ayza’nın parıltısına daha ne
İnsan ve Duygular
03:03 Dolunayda Açan ÇiçekN. G. Kabal · Ephesus Yayınları · 20205,1bin okunma
Bu kitap bir polisiye değildir. Kurgu hiç değildir.
10/10
·159 syf.··
Beğendi
·
2023 5. kitabı
Kitabın yazarı 2012-2016 yılları arasında ilk görev yeri Silopi Devlet Hastanesi olan ve bu süre zarfında terörün her türlü faaliyetine ve Hendek operasyonlarına şahit olan ayrıca Silopi'de görevli polis memurlarımızla iç içe olup onların yaşamlarına şahit olan Dr. Kamil Konur'dur. Dr. Kamil Konur'un bu şartlarda görevini bırakmadan özveri ile çalışması ve hatta görevini de aşan çalışmalarda yer almasından anlıyoruz ki vatanını seven ve bu uğurda gözü kapalı fedakarlıkları bulunabilen bir vatanseverdir. Bu kitabı okurken terör örgütünün meskun mahalde nasıl yapılandığını ve bölge halkı üzerinde nasıl baskı kurduklarını anlıyorsunuz. Nasıl şehit verdiğimizi, hastaneye getirilen yaralılarımıza nasıl müdahale edildiğini, terör örgütünün kalleşçe tuzaklarını görüyorsunuz. Beni en perişan eden Gazi Polis Bilge Kağan Kara'nın yaşadıklarını ilk ağızdan anlattığı kısım. Bu okuduklarımın kurgu olmasını dilerdim. Ne yazık ki daha kitap konusu olamamış nice hikayenin de var olduğunu düşünmek beni daha da perişan etti
Şehitler Ölmez
Şehidim ŞahidimKamil Konur · Parana · 2019199 okunma