Bugünün hastaları bastırılmış dürtülerden çok özgürlükle başa çıkmak zorundalar. Seçim problemiyle uğraşıyorlar, neyi yapmak istediklerine karar vermekle cebelleşiyorlar.
Nietzsche tipik abartısıyla şöyle demişti: "Mükemmel hale gelen, olgunlaşan her şey - ölmek ister. Olgunlaşmamış her şey yaşamak ister. Bütün acı çekenler yaşamak ister, böylece belki olgun ve neşeli ve arzulu olabilir - daha ileride, daha yüksekte ve daha parlak olanları arzular."