Stefan Zweig Mecburiyet
Bizden önce konulan ve belirlenen yasalar , toplumsal kurallar. Özgürlük kavramını bizim için daha önceden belirlenmiş kalıplara yerleştirilmiştir. Bu kalıplar dışına çıkmanın öğretilerimiz tarafından içgüdüsel olarak engellendiğini düşündürmektedir.
Aslında kitapta ressamın , sanat ve askerlik arasında kaldığı ikilem bütün kitap boyunca iyi ve kötünün (güzel ve çirkinin) çatışmasını da görmekteyim.
Kitap güzel konulara ve noktalara değiniyor. Okuduktan sonra kendi hayatınız üzerine çıkarımlar yapabilirsiniz. Kişiliğinizi ve düşünce yapınızı olumlu yönde etkileyecektir.