" Siz insanlar," dedim." Bir şey hakkında konuşurken , hemen şöyle söylemek zorunda hissediyorsunuz kendinizi: ' Bu aptalca ,bu akıllıca,bu iyi,bu kötü!' Bütün bunların ne anlamı var? Sırf bunları söylemek için mi bir olayın iç yüzünü araştırıyorsunuz ? Onun niçin olduğu , niçin olması gerektiği şeklindeki sebepleri kesinlikle açıklayabiliyor musunuz ? Böyle yapsanız , yargılarınızda bu kadar aceleci olmazdınız."