" Bu dünyaya ait en yüksek varlık insandır ve yaşamın kabul ve redliğindeki yönlem hâlinde en yüksek iradeye sahiptir. Bu Nirvana ' ya çıkan yolun kapısını açar."
" İnsanlığın yaşamında daha ilk halinden itibaren hiçbir gerçek mutluluğa yeteneği yoktur. Her bir yaşam hikayesi acıdan ibarettir , küçük veya büyük kazaların neticesiyle diğerinin takipçisi olarak devam eden."
" İstencin , her şeyden önce her şeyi istemenin esası ihtiyaçtır, eksikliktir, yetersizliktir. Sonuç itibariyle " acı" dır . Öyleyse yaşam , can sıkıntısı ile acının arasında sallanarak gidip gelendir ."
" Hiçbir memnuniyet de sürekli değildir , ondan çok daima yeni bir çabanın yeni başlangıç noktasıdır. Çabayı her yerde görüyoruz, defalarca yavaşlatılmış , engellenmiş ve savaşır vaziyette; yani sürdüğünce acı olarak ama çabanın son hedefi olarak degil."