“Hayatın iki yüzüne de baktım, hem kaybettim hem kazandım. Yine de hayat denen illüzyonla ilgili tek bilebildiğim, hayatta hiç bilmediğimdi…”
Joni Mitchell
“Ey bedbaht nefsim! Acaba ömrün ebedî midir? Hiç kat’î senedin var mı ki, gelecek seneye belki yarına kadar kalacaksın? Saadet veren keyf-i sefa, ebedî dünyada kalacak gibi tevehhüm ediyorsun. Eğer anlasan idi, ömrün azdır hem faidesiz gidiyor. Elbette, onu ziyade etmektir: ömrünü hakikî bir hayata ebedîleştiriyor. Elbette, onun müddetini ziyade edecek bir güzel ve hoş ve rahat ve rahmet bir hizmete sarf etmek; usanmaya sebep olur.”