Çevresindekileri nesneleri ve olayları anlayamayan insanlar kısa bir sürede çevresindekiler tarafından işlevsiz hale getirilir. Burada şuna vurgu yapmak istiyorum: Görmek, kaydetmek ve anlamak ayrı ayrı şeylerdir. Bazıları bakar ve görmez. Onları dikkate dahî almıyorum. Fakat her gören kaydetmez. O zaman o görülenler insanlık hafızasında ziyan olmuş şeylerdir. Kayıt tutmak, medeniyetin ilk şartıdır.