#arkadaş
En derin izleri, kalbimize dokunan ama yanımızda kalmayan insanlar bırakır.
Üşüyorum
Ne seni anlamaya yetti zaman, Ne beni anlamana. Dereden tepeden konuştuk; Havadan sudan, giyimden kuşamdan, Ölümden, yaşamdan, Bir olmaktan, ayrılıktan, yalnızlıktan, kalabalıktan, Filmlerden, kitaplardan, mutluluktan, gözyaşından... Ellerin iç dünyasından söz ettik. Bu dünyayla başkalarının dünyasıydı uzun uzun anlattıklarımız, Bir de dost, arkadaş muhabbetleri... Kendi dünyamızdan söz etmedik hiç. "Başımı alıp dağlara çıkacağım, Avazım çıktığı kadar haykıracağım. Dağlar, taşlar mı utanacak gözyaşlarımdan? Beni onlar anlayacak," derken; Ben "Sen anla" diyordum aslında. Baktın öylece, anlayamadın. Teselli edecek sözler aradın, Çığlığı duyamadın. Suskun olduğum günlerde yüreğimin neden buz tuttuğunu düşünmedin hiç. Girip gözbebeklerinden bana bakmaya zaman mı yok, yürek mi, bilmiyorum. Ben beni anlatmaya yetmedim, biliyorum. Seni anladım mı yeteri kadar, şimdi düşünüyorum... Sar beni Üşüyorum.. Yıldız KENTER
Reklam
Pentagram Gitaristi Şehit Ümit Yılbar
Bilmiyordum dağların bu kadar dik olduğunu Bilmiyordum gecelerin bu kadar uzun olduğunu Bilmiyordum zamanın bu kadar yavaş geçtigini Ama biliyordum içimdeki vatan sevgisini Biliyordum içimdeki aşkı. Kanımı istersin toprağım Yoksa cesedimi mi Yeter ki sen susa Suyun olurum senin Tasmasından bağlanmış çılgın köpek gibiyim Salıvermiyorlar ki gideyim Bilmiyorlar mı ki ben Türk evladıyım Bırakın ben ölmeye gideyim Ben koymuşum bu yola baş isterse düşsün kafama taş Vazgeçmem bu yoldan arkadaş Gelsin yedi düvel ezerim hepsini Ümit Yılbar 14.05.1993 Bağgöze/SİİRT
1000Kitap
Cengiz mi Timur mu Atilla mısın?
Yakınını hastalıktan kaybedenler varsa da bilirler ki son anları yaklaştığında bir güzellik gelir neşe gelir insana ve iyileşecek sanırsınız. Ecelden evvela mısın? diyor Cemal Safi. Allahım lütfen ecelden evvela olmasın diye dua edersiniz, gerçekten iyileşsin diye sonra herşey daha berbat bir hal alır. Ölen öldü ama geride kalanlar, Yahya Kemal'in dediği gibi "Günlerce siyah ufka bakar gözleri nemli." Ve... Sevmekte yorulur, sevmenin de eceli vardır... Git derim gitmezsin, gel derim gelmez Yeter be arkadaş sen bela mısın Her gün mü ağlanır hiç mi gülünmez Sen beni üzmeye müptela mısın? Neler çektim, bir ben bir Allah bilir. Ya çek vur katil ol, ya düşün delir. Ölümcül hastaya güzellik gelir, Sen yoksa ecelden evvela mısın? Hastan oldum haşadımı görmedin, İlacımdın bir katreni sürmedin, Fırat oldun bir yudum su vermedin, Sen yoksa hayırsız Kerbela mısın? Kan akıttım; vuruldum da vurdum da Kâr etmedi elden gelen yardım da Taş üstüne taş koymadın yurdumda Moğol’un ettiği istila mısın? Yediğin naneye bakar mısın sen Kalbimden defolup çıkar mısın sen Girdiğin her yeri yakar mısın sen
Sakin bir ev, kendi yetiştirdiğimiz çiçekler, ilham verecek kitaplar, sevilmeye değer birkaç arkadaş, acı veya pişmanlık vermeyen masum eğlenceler, gerçeğe bağlılık, güven, ümit ve sevgi dolu bir yürek... Dünya'nın bütün zevklerinden daha değerlidir.
... Sonrası âhir zaman kahır mevsimi Yenildiğim yıllardı kapılar kilitliydi Rüzgârsız kaldım dilim paslandı otuzumda Tezgahlarda boylu boyunca ertelendim yarına Gözlerinin düsturuyla kırdım gecenin çemberini Kaç arkadaş daha silindi kütüğünden Notalara söz oldular şiirlerle kutsandı isimleri ... --Hicri İzgören--
Reklam
Reklam