Dişil-eril birlikteliği ile yaşam var olur; hayatlarımız, bedenlerimiz, ruhlarımız dengede kalır. Denge şifadır, şifa ise zıtlıkların kavuşmasındandır.
Kadının erkeği, erkeğin de kadını arzulaması insanın dengeye ulaşma çabasıdır. Enerjiler dengelenince erkek kadında, kadın erkekte sükuneti bulur. Gecenin gündüzle, toprağın bulutla, almanın vermeyle, hareketin durmakla dengelenmesi misali....