insan saramadığı yarayı saklarmış...
bazen bir gülüşün içinde gizler,
bazende derin bir sessizliğe kundaklarmış! ve insanın;
mutsuz bir pencerede asılı kalsada gözbebekleri.
kırık kanadını yaslayıp rabbine, "Allah büyük..." der...
imtihan bu der...
susarmış.
...kötülük en çok günah keçisi aramak için
yapılır ve kötü olduğunu söylediğim insanlar devamlı olarak günah keçisi ararlar. Kötü insanlar, kendi hatalarıyla yüzleşmek yerine
diğer insanlara saldırırlar. Birey ruhsal olarak gelişmek için gelişme ihtiyacı duymalıdır. Bu ihtiyacı duymazsa, kusursuz olmadığını gösteren her kanıtı ortadan kaldırmak isteyecektir.
...kötü insanların korkulacak insanlar olmakla beraber acınacak insanlar da olduğunu bilmesidir. Kendilerini saklayan ve
bilinçlerinin sesini dinlemeyen insanlar olarak en korkulacak insanlardır. Hayatları gerçek bir korku içinde geçer.Cehennem ile cezalandırılmalarına gerek yoktur; zaten ce-
hennemin içindedirler.
Kötülükle karşılaştığında, en akıllı ve kendine en çok güvenen yetişkin bile ne yapacağını bilemez. O halde, en s evdiği ve güvendiği insanlar tarafından kötü davranış gören saf bir çocuğu düşünün.