"Sanki geldim de ne buldum bu harâb-âbade
Bezm-i gamda bana hûn-i ciger oldu bâde
Her gün envâ-ı belâ türlü cefâ âmâ de
Âleme geldiğime bende peşimân oldum"
Bilmem gecenin durumuna hiç dikkat buyurulmuş mudur? Bir kere yeryüzüne o karanlık çöker, bir kere odanın kapısı, penceresi kapanır da yalnızlığın vahşeti düşünceyi ve kalbi istila etti mi dünya ile yokluğun hiç farkı kalmaz.