Çoğu kez, devletin devletler arasında kendi işlerini şiddetin kasvetli gölgesinde yürüttüğü söylenir.Bazı devletler her an kuvvet kullanabileceklerinden,bütün devletler bunu yapmaya hazır olmalıdır-yoksa askeri bakımdan daha güçlü komşularının insafına sığınarak yaşamak zorunda kalır.Devletler arasında doğa durumu savaş halidir.Burada kastedilen ,savaşların durmadan meydana gelmesi değil,kuvvet kullanıp kullanmayacağına her devletin tek başına karar vermesiyle savaşın her an çıkabileceğidir.
Sayfa 129 - Phoenix Yayınevi