Çünkü yüzünü gördüğüm sürece,
Gündüzdür benim için gece,
Gecenin karanlığında değilim öyleyse;
Bu koru da dünyalardan yoksun değil,
Benim gözümde çünkü o dünyaların hepsi sensin.
Dünyalar burada bana bakarken
Kim diyebilir yalnızım diye?
İşte sen böyle söyledikçe, daha da alevleniyor aşkım.
Senin sadık köpeğinim ben ve Demetrius,
Beni ne kadar döversen o kadar kuyruk sallarım ben.
Beni köpeğinmiş farz et...tekmele, döv, yok say, unut,
Ne yaparsan yap; sana layık değilsem bile,
İzin ver peşinden gelmeme. Senin aşkında,
Köpeğin gibi sevilmekten
Daha aşağı bir yer var mıdır acaba?
Ama benim için, yüce bir sevgidir bu da.
Hani hatırlarsın, bir yarımadanın burnunda,
Bir denizkızı görmüştüm bir yunusun sırtında,
Güzel bir şarkı tutturmuştu o uyumlu sesiyle,
Yatışıvermişti birden hırçın deniz bile,
Ve bir sürü yıldız yörüngesinden çıkmış,
Kaşık gelmişti onu dinlemeye.