sima

Kötü mü oldu? Buna cevap vermek zor. Eskiden kalabalıklar yaşayabilsin diye şairler ölürdü. Şimdi herkes yaşamaya çabalıyor. Şairler de görmüyor ama görüyormuş gibi yapıyor. Ama bana kalırsa gerçek şiirin de gerçek şairin de özü hâlâ aynı. Sadece, gerçek şiir yazmak daha zor. Yoksa, görmeye her zamankinden daha çok ihtiyacımız var. Kişisel onurumuzu savunmak imkansızlaşırken, hukuk düzeni soyut ve ortak haysiyetimizi korusun diye bekliyoruz, daha da çok bekleyeceğiz. Hukuk için şiir yazılmaz. Ama özgürlük için yazılır. Şiir de yeniden doğacak. Yeniden göreceğiz. Ama gerçek şair her zamanki gibi tehlikede.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?