Arya ౨ৎ

Arya ౨ৎ
@aryastn
Architecture
Istanbul
16 Eylül 2005
35 okur puanı
Eylül 2025 tarihinde katıldı
Yılın son kitabı...
9/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2025 50. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 31 Aralık 2025 16:12
Öncelikle Mary Shelley’in dilini çok beğendiğimi söylemek istiyorum. Frankenstein ve Mathilda gibi iki mükemmel eserin yazarı zaten. Öyküleri de bu iki romanı gibi etkileyiciydi benim için. Özellikle İthaki Yayınları’nın bu baskısını çok sevdim. Kitabın girişinde, Mary Shelley’in hayatını anlatan kısa bir kronolojiye yer verilmiş. Shelley’nin metinlerini anlamak için hayatını da az çok bilmenin önemli olduğunu düşünüyorum. Sonsöz’ü mutlaka okumanızı öneririm. Shelley hakkında oldukça güzel bir yazı olmuş. Kitapta en beğendiğim öyküler ise “Ölümlü Ölümsüz”, “Dönüşüm” ve “Dirilen Romalı” oldu. Kitap ince ve öykülerden oluşuyor olsa da tek oturuşta bitirilecek bir kitap değil. Günde bir öykü okuyarak ilerlerseniz çok daha keyifli bir okuma deneyimi yaşarsınız. Aksi hâlde, dilinin yoğunluğundan dolayı kitabı bir seferde bitirmeye çalışmak yorucu olabilir. Yılın son kitabını da bu şekilde bitirmiş oldum. 9 yıldızla uğurluyoruz.
1000Kitap
Karanlık YazılarMary Shelley · İthaki Yayınları · 2020282 okunma
Arya ౨ৎ
bayılıyorum zevklerimizin benzer olmasına gidip bende senin listenden kitap calayım barii 😭🤍
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
9/10
·128 syf.··
Beğendi
·
9 günde okudu
·
Okunma: 31 Aralık 2025 16:12
·
2025 50. kitabı
Mary Shelley
6.6/10 · 282 okunma
Arya ౨ৎ isimli okura yanıt verildi
Arya ౨ৎ
Gökçe⋆˚꩜。 çok sevindimm 🥰💕
9/10
·128 syf.··
Beğendi
·
9 günde okudu
·
Okunma: 31 Aralık 2025 16:12
·
2025 50. kitabı
Mary Shelley
6.6/10 · 282 okunma
Arya ౨ৎ
ayy bu kitabı çok severek okumuştum umarım sen de seversinnn 🥹🫶🏻
kitap hakkında hislerime tercüman olmuş bir inceleme o yüzden yorum yapmak yerine direkt bunu alıntılamak istiyorum..

Mert Öncel

@mimirtells
·
Puanım 2/5 (%40/100) Babil'i ilk çıktığı zamanlar kapağı ve isminden dolayı okuma listeme almıştım ama bir türlü sıra gelmedi. Sonra üzerinden 2 yıl geçti ve kitap Türkçe'ye çevrildi. Ve öyle ses getirdi ki herkes Babil diyor başka şey demiyordu. Normalde böyle kitaplardan uzak dururum çünkü %90 ihtimalle kötü çıkıyor, çok kötü olmasa da abartılmış oluyor. Fakat yorumuna güvendiğim yakından takip ettiğim kişiler de okuyup güzel yorumlayınca hadi dedim alıp başlayayım. Kitaba başlamadan önce neyle ilgili olduğunu bile bilmiyordum, üzerine yazılmış hiçbir yorum da okumadım. Yani aslında beklentilerim aşırı yüksek değildi çok övülmesine rağmen. Önce iyi yanlarından başlayayım çünkü çok fazla şey yok...Birazdan negatifliğe boğacağım sizi. Öncelikle Babil Kulesi mitini/efsanesini seven birisi olarak konuyu ilginç buldum. Bunu alıp da özgün bir şekilde bir kitabın konusu yapmak zor o yüzden tebrik etmek lazım. Kelimelerin büyülü olması ve isimlerin önemi gibi şeyler de ilgimi çekti ve Ursula Le Guin'in Yerdeniz serisini hatırlattı. Fena da başlamıyordu kitap aslında ama çok geçmeden aşağıya doğru gitmeye başladı. Gelelim neleri beğenmediğime...Öncelikle benim için en sevmediğim şey karakterler oldu. Bence karakterler olaydan mekandan vb. daha önemli olduğu için ilk ilgimi çeken şeyler onlar oluyor. Robin başta olmak üzere hiçbir karaktere ısınamadım, umrumda da olmadı. Bi Rami biraz ilgi çekiciydi o da harcanıyor. Karakterlere karakter demek zor daha çok tip gibiler yani her yerde karşınıza çıkabilecek kişiler gibiler. Özellikle Robin o kadar ilgimi çekmiyordu ki ölse bile pek umrumda olmazdı sanırım. Karakterler dümdüz kağıt gibi olunca diyaloglar da aşırı yapay geliyor. 1800lerde geçen bir hikaye ama herkes 2000lerde Twitter'da konuşur gibi konuşuyor. Hepsi birer
Gökçe⋆˚꩜。 isimli okura yanıt verildi
Arya ౨ৎ
Gökçe⋆˚꩜。 iyi yapmışsın canım bekliyorum okuyunca yorumunu şimdiden keyifli okumalar 🥳💘
kitap hakkında hislerime tercüman olmuş bir inceleme o yüzden yorum yapmak yerine direkt bunu alıntılamak istiyorum..

Mert Öncel

@mimirtells
·
Puanım 2/5 (%40/100) Babil'i ilk çıktığı zamanlar kapağı ve isminden dolayı okuma listeme almıştım ama bir türlü sıra gelmedi. Sonra üzerinden 2 yıl geçti ve kitap Türkçe'ye çevrildi. Ve öyle ses getirdi ki herkes Babil diyor başka şey demiyordu. Normalde böyle kitaplardan uzak dururum çünkü %90 ihtimalle kötü çıkıyor, çok kötü olmasa da abartılmış oluyor. Fakat yorumuna güvendiğim yakından takip ettiğim kişiler de okuyup güzel yorumlayınca hadi dedim alıp başlayayım. Kitaba başlamadan önce neyle ilgili olduğunu bile bilmiyordum, üzerine yazılmış hiçbir yorum da okumadım. Yani aslında beklentilerim aşırı yüksek değildi çok övülmesine rağmen. Önce iyi yanlarından başlayayım çünkü çok fazla şey yok...Birazdan negatifliğe boğacağım sizi. Öncelikle Babil Kulesi mitini/efsanesini seven birisi olarak konuyu ilginç buldum. Bunu alıp da özgün bir şekilde bir kitabın konusu yapmak zor o yüzden tebrik etmek lazım. Kelimelerin büyülü olması ve isimlerin önemi gibi şeyler de ilgimi çekti ve Ursula Le Guin'in Yerdeniz serisini hatırlattı. Fena da başlamıyordu kitap aslında ama çok geçmeden aşağıya doğru gitmeye başladı. Gelelim neleri beğenmediğime...Öncelikle benim için en sevmediğim şey karakterler oldu. Bence karakterler olaydan mekandan vb. daha önemli olduğu için ilk ilgimi çeken şeyler onlar oluyor. Robin başta olmak üzere hiçbir karaktere ısınamadım, umrumda da olmadı. Bi Rami biraz ilgi çekiciydi o da harcanıyor. Karakterlere karakter demek zor daha çok tip gibiler yani her yerde karşınıza çıkabilecek kişiler gibiler. Özellikle Robin o kadar ilgimi çekmiyordu ki ölse bile pek umrumda olmazdı sanırım. Karakterler dümdüz kağıt gibi olunca diyaloglar da aşırı yapay geliyor. 1800lerde geçen bir hikaye ama herkes 2000lerde Twitter'da konuşur gibi konuşuyor. Hepsi birer
Gökçe⋆˚꩜。 isimli okura yanıt verildi
Arya ౨ৎ
ayy umarım sen seversin ya benim için hayal kırıklığı oldu çok büyük beklentilerim vardı belki o yüzdendir bilemiyorum ama seveni de çok 😖🫶🏻