Nasıl söylersiniz gelişmenin gelişme, çürümenin çürüme ve birbirinin düşman olduğunu? Herhangi bir şey çürüyüp yok olmadan, bir başkasının doğması mümkün müdür? Herhangi bir şey, bir başka şey gelişmeden çürüyüp yok olmuş mudur?
Sizler de sürekli yok olarak gelişmiyor musunuz? Ve sürekli gelişerek yok olmuyor musunuz?
Her şeyin gelişimine ve çürüyüşüne tanık olur, çürümenin kaçınılmaz son olduğunu bilirsiniz. Ancak bir de bilirsiniz ki, gelişme ve çürümeye sebep olan güç değişmezdir.
Micayon: Sessizlik, daha mı iyidir konuşmaktan?
MİRDAD: Konuşmak, en iyi haliyle dürüst bir yalandır. Sessizlik ise en kötü haliyle, çıplak bir gerçek.