Kimse ölmese nasıl olurdu? Ölüm birden can almayı bıraksa her doğan sonsuza kadar yaşasa Saramago, bu kitabında bunu sorguluyor yine kendine has müthiş anlatımıyla.
Jose Saramago'yu seviyorum. Bu kitabını "Kabil" ya da "Körlük" kadar beğenmesem de mutlaka okunmalı diyorum. Ölüm hakkında sıkça düşünürüm. Bu kitabı okurken daha da çok düşündüm ve şöyle bir sonuç çıkardım: İyi ki varsın ölüm :)