Asiye

Asiye
Ubuntu *A Dünya = Truman Show gibi Truman Show Filmler kitapların fragmanıdır!

Asiye

, bir kitap okudu
Puan vermedi·408 syf.·
7 günde okudu
·
Okunma: 11 Aralık 2020 17:14
·
2020 13. kitabı
Namık Kemal
7.9/10 · 5,6bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·152 syf.··
2020 11. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 29 Kasım 2020 16:55
*Kitap ile ilgili bilgi içerir!!! Fatma Aliye nın okuduğum ikinci kitabı olmakla birlikte artık bir Fatma Aliye hayranı olmuş bulunmaktayım. Günümüz Türkçesi olarak basılan kitabını okudum. Çok akıcı bir kitaptı kesinlikle. Gerçek bir yaşam öyküsü aslında sadece isimler değiştirilmiş. Refet' in hayatını okudukça onunla birlikte bende üzüldüm, sızlandıkça sızlandım, o dıslandıkça bende kendimi dışlanmış hissettim. Onun çocukluğu ne kadar zorlu geçtiyse benim çocuğukluğumun da ne kadar güzel geçtiğini bir kere daha hatırladım. ( bir kaç ufak şey hariç) Yeniden şükrettim. Etrafımızda sıkıntılı ve zor hayat yaşayan bir çok kişi olmasına ve bilmemize rağmen o hayatlardan birisini okumak insanı daha çok etkiliyor aslında. Bir kaç satır daha yazmıştım ama vazgeçip sildim, büyüsü bozulmasın. İncelemeler yerine alın bir Refet' te siz okuyun, onun hayatını hissedin!
RefetFatma Aliye Hanım · İş Bankası Kültür Yayınları · 20187,3bin okunma
Puan vermedi·64 syf.··
2020 10. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 25 Kasım 2020 14:47
Kitap ile ilgili bilgi içerir!!! Fatma Aliye' nin yazarı olduğu Hanımlara Mahsus Gazete' de tefrika edilip kitaplaşan mektup roman Osmanlı kadınlarının gözünden aşk ve evlilik sorunsalına ışık tutar. Kitap arkası bu şekilde yazılıdır. Beş arkadaşın birbirine yazdıkları mektuplardan oluşuyor. 51 sayfa çerez gibi diyebilirsiniz ama asla çerez tadı almazsınız. ( En azından ben çerezlik tat hissetmedim) Kadınların insanca yaşamasının yolu ekonomik özgürlük ve eğitimden geçtiğine vurgu yapar evet. Fakat aynı eğitimi ve öğretimi görmüş olan erkeğin o eğitimi alamamış öğrenmemiş olmasına da vurgu yapar. Neden? Yüzyıllardır süregelen bu mevzu neden hiç değişmez? Değiştirilemez? Neden anlaşılamaz? İnsan; neden insanca sevip sevilmeyi tadamaz? Saygı kime göre neye göre diye diye yozlaşmak ve aynı zamanda saygı görüp bunu kibir, gurur, böbürlenme manasına getirip garip bir hale bürünmek.... O kadar çok şey var ki yazacak, konuşacak, düşünecek, değiştirmek istenilecek... Okuyunuz diyorum! Okuyunuz, öğreniniz, uygulayıp huzur bulup etrafınıza da aynı zamanda huzuru iletiniz. Zira şu sıralar hepimizin en çok buna ihtiyacı var!
Levâyih-i Hayat (Hayattan Sahneler)Fatma Aliye Hanım · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20255,2bin okunma