assllhhn

Bilmek her zaman iyi değildir, tahammül edilemeyen hakikatler vardır, can çekişen bir hastaya ölmek üzere bulunduğu haberi verilemez.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Şimşek - Peyami Safa
8/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2026 4. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 12 Mart 2026 00:00
Yazarın diğer kitaplarında olduğu gibi insanın içsel karmaşası vurgusu bu kitapta da hakimdi. Psikolojik tahliller, insan ruhunun katmanları, değişen ahlak anlayışı ve yozlaşma, güzel mi güzel betimlemeler ve verdiği toplumsal mesajlarla harika bir kitaptı. Karakterler Müfid, Pervin ve Sacid ekseninde geçiyor arada başka karakterlerde akışa dahil oluyor. Aldatmalar, kuşkular, yozlaşmış ilişkiler kitap boyunca sürüyor ve sonuda beklenmedik şekilde bitiyor. Peyami Safa’nın diğer kitapları gibi bunu da beğenerek okudum. Okuyacak olanlara keyifli okumalar dilerim…
Alıntı
ŞimşekPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 20242,299 okunma

assllhhn

, bir kitap okudu
8/10
·304 syf.··
Beğendi
·
18 günde okudu
·
Okunma: 12 Mart 2026 00:00
·
2026 4. kitabı
Peyami Safa
8.5/10 · 2.299 okunma
Makul zamanındaki sen, meyus zamanındaki sana hatırlat ki, günün birinde bu alev sönecek. Sönmeden evvel de, arada bir, başına tatlı bir serinliğin geldiğini ve sana ummadığın bir tat verdiğini hissedeceksin. Yalnız bunu ara. Tevekkül et. Tevekkül bu alevin üstüne boşanan bol sudur. Tevekkül et, vazgeç, vazgeç! En güzel köprü, ihtirastan tevekküle kuruludur. Oradan yürü korkma, vazgeç vazgeç!
Alıntı
Hiçbir şeye ebedî bağlanma. Her şey senden kopacaktır. Neye maliksin? Hiç. Neye malik olacaksın? Hiç. Bununla beraber her şey senindir, her şey insanındır. Malik olduğumuz şeylerin çok aziz olması, onların günün birinde bizden mutlaka ayrılacakları için değil midir? Ebedi malik olacağımızı bildiğimiz hangi şey azizdir? Biz her şeyin kıymetini ölümüne borçluyuz. Hayat da budur."
Alıntı