Asuman Atagün

Asuman Atagün
@asuasu34

Asuman Atagün

, bir kitap okudu
Puan vermedi·160 syf.·
2022 4. kitabı
Paulo Coelho
7.9/10 · 3.833 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
... sevginin, sevilen kişinin, kendi isteğiyle seven kişiye verdiği zorbaca bir hükmetme hakkı olduğuna inanıyorum.
Sayfa 161·Kitabı okudu
Puan vermedi·76 syf.··
2021 8. kitabı
“Kesinlikle açken okunmaması gereken bir kitap” diye yorum yapılmış mıdır bu kitap için bilmiyorum ama benim için öyle oldu… Gözümün önünde fırındaki ürünler uçuştu, kokuları burnuma kadar geldi neredeyse. Açlık, açlığın hissettirdikleri ve hatta zorda kalınca aç insanların yapabilecekleri o kadar kısa ve öz bir şekilde anlatılmış ki… Üstelik çok güzel betimlemelerle… Kendinizi Tokyo’daki sokaklarda buluyorsunuz betimlemeleri okurken. Harika çizimleri ve kaliteli kağıdıyla da farklı bir kitap okuduğunuzu hissediyorsunuz. Lakin… Kitap aşırı pahalı! Zaten her şeyin pahalı olduğu bu dönemde 75 sayfalık, yarım saatte bitebilecek, yarısı çizimlerle dolu olan bu kitap 40 TL eder mi? Ona da siz karar verin. Ya da geniş bir zamanınızda ayaküstü kitapçıda denk gelirseniz de okuyabilirsiniz. Kitaptaki en sevdiğim kısım ise, ben takıcıda çok yaşarım bu durumu, sepete koyduğun ürünlerin “önerme” olarak kalması, mağazayı gezerken son anda birilerinden vazgeçmen… Kendimi gördüm o satırlarda. Suç işlemeyi kafasına koyan bir insanı hiçbir şey engelleyemez. Bunu somutlaştırmak için hem düşündüren hem de zaman zaman güldüren bu kitabı okuyabilirsiniz. İyi okumalar.
Fırın SaldırısıHaruki Murakami · Doğan Kitap · 20171,449 okunma
Puan vermedi·112 syf.··
Beğendi
·
2022 1. kitabı
Gölgesine kendini anlatmaya çalışan bir insan… Yalnızlığını hayal edebildiniz mi ya da iç hesaplaşmasını, belki de hayattan bıkmışlığını? Hiç böyle hissettiğiniz bir an oldu mu? Gerçi böyle bir anınız olsa da olmasa da kitabı okuduktan sonra bir nebze de olsa hissedeceksiniz o duyguları… Kısacık bir kitaba, 112 sayfaya o kadar derin anlamları nasıl sığdırdın be adam… Gerçi neler sığdırmıyoruz ki hayatımıza, baştan sona. (Neyse tekrar dönelim kitaba) Ölüm bu kadar mı güzel anlatılır. Kendi ürkütücü olsa da yazarın ifadeleriyle o kadar güzel anlatılmış ki, “gerçekten böyle hisseder herhalde insan” diye düşünüyorsunuz. Kitaptaki cümlelerin altını çizmeye kalkarsanız hepsi anlamlı, hiçbirini es geçemiyorsunuz. İnceliğini aldanıp yoğun zamanlarınızda okumaya da kalkmayı, oldukça dikkat isteyen bir kitap. Akıcı bir dil; derin bir anlatım. Yazarı da merak edip araştırınca intiharla hayatına son vermesi elbette ki beklediğim bir şey değildi ama yine de şaşırtıcı gelmedi. O kadar güzel yansıtmıştı ki ruh halini, demek ki gerçekten hissettikleriymiş diye düşündüyor insanı. Uzun zamandır bu kadar güzel ve etkileyici bir kitap okumamıştım açıkçası. Sizlere de şiddetle tavsiye ediyorum. Hangisi hayaldi, hangisi gerçek, geçmişte mi oldu şimdi mi, takip etmekte zorlanacak ama tadı damağınızda kalacak bir kitap olacaktır eminim ki. Yazar “gölge”si için yazmış, sizler de gölgeniz için okuyabilirsiniz belki. İyi okumalar.
Kör BaykuşSadık Hidayet · Parodi Yayınları · 201936,7bin okunma