📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"...yeryüzünde bir şeylerin yanlış olduğuna inanmıştı. İnsanlar açlıktan ölürlerken yiyeceklerin niçin atılıp çürümeye terk edildiğini anlayamazdı bir türlü..."
Bu kitap bana biraz 'Gazap üzümleri'ni anımsattı. İki kitabın kahramanlarının hep işçiler olmasından dolayı belki de. Steinbeck bu romanında, elma bahçelerinde çalışan hasat işçilerinin verdiği emek mücadelesini, kapital sistemin dayattığı zorlukları, kapitalizm ve sosyalizmin, işçi ile patronun, ezen ve ezilenin kavgasını, sosyal bir örgütlenme hakkı üzerinden hikayeleştirmiş bir kitap.Kazanılamayacağı hissedilen ama yine de girişilen bir kavganın hikayesi. Aslında insanoğlunun bitmeyen kavgası bu.Ve kitabı özetleyen alıntı bence şuydu:“Kavga devam etmek zorunda. Kavga ancak insanlar kendi kendilerini yönettiği ve emeğinin karşılığını aldığı zaman sona erer.”
Herkese tavsiyemdir.Benim Bitmeyen Kavgam bitti, darısı okumayı düşünenlerin başına..! Kitaplarla ve sevgiyle kalın.
Bitmeyen KavgaJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 20167,7bin okunma