Bir insan ayağını veya gözünü kaybettiğinde neyi kaybettiğini bilir ama benliğini -kendini- kaybederse bunu bilemez çünkü bunu bilecek bir "ben" artık ortalıkta yoktur.
Genellikle küçümseyici bir tavırla sağ yarım kürenin sol taraftan daha ilkel olduğu farz edilmiş ve sol yarım küre insan evriminin biricik çiçeği olarak görülmüştür. Bu bir bakıma doğrudur; sol yarım küre daha çok gelişmiş ve uzmanlaşmıştır... Öte yandan tüm canlıların hayatta kalabilmesi için sahip olması gereken bir beceri olan gerçekliği algılama yetisinin kontrolü sağ taraftadır.