Mustafa Kemal :
"Dünyada ezenler, ezilenler çoktur! Yalnız ezilmelerine izin verenler vermeyenler vardır. Türkler bu sonunculardandır. Onlar, kendi işleriyle uğraşacak kadar yetiştiler. Başkaları da onlar gibi hareket etseler dünya daha iyi duruma gelir."