"Ateşi böyle güzel kılan ne? Kaç yaşında olursak olalım bizi ona çeken ne?"..."Daimi hareket; insanın icat etmek istediği ama asla icat etmediği şey. Veya neredeyse daimi hareket. Yanmasına izin versen, biz öldükten sonra bile yanmaya devam eder. Ateş nedir? Bu bir muamma. Biliminsanları sürtünme ve moleküllerle ilgili saçma sapan laflar ediyor bize. Ama aslında bilmiyorlar. Ateşin asıl güzel yanı sorumluluğu ve davranışların sonuçlarını yok etmesi. Sorun çıkaran bir şey fazla yük olmaya başlarsa, onu yakma fırınına atarsın..."
"Ne de olsa bugünlerde herkes 'Bana asla bir şey olmaz,' diye düşünüyor, bunu biliyor, buna kesinlikle emin. 'Başkaları ölür ama ben yaşamayı sürdürürüm. Eylemlerimin sonuçları ve sorumluluklarım yok.' Oysa var. Ama onlardan bahsetmeyelim ha? Eylemlerinin sonucları insanı yakaladığında artık çok geçtir, değil mi Montag?"