"Birey, boşluktaymışcasına güçsüz hissetmez kendini, ancak hayat karşısında ötekilere göre daha önemsiz, daha donanımsız hisseder.
Bir ait olma duygusu varsa, başkaları karşısında değersizlik duygularına kapılması o kadar da ciddi bir elverişsiz durum oluşturmaz.
Ancak kişi rekabete dayalı bir toplumda yaşarken ve toplumun en dibindeymişçesine, yalnız ve düşmancasına duygular içinde hissederken ki bu kişi öyle hissetmektedir kaçınılmaz olarak kendini ötekilerden daha üstün bir duruma getirmek ihtiyacını geliştirebilecektir."