Sizi nasıl, neden sevdiğimi bilmiyorum. Yüzünüzün güzel olup olmadığını bile bilmiyorum, düşünebiliyor musunuz? Muhtemelen yüreğiniz kötü, zekanızınsa soylulukla ilgisi yok.
Sayfa 38 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Yıllar önce okuduğum “Ne Okusam?” önerisiyle tekrar okumaktan büyük keyif aldığım bir eser.
Kitabın en çok sevdiğim yanı ince bir dille “büyüklerin” monoton, bencil ve hayal gücünden yoksun hayatlarını eleştirmesidir.
Kitap her paragrafında o kadar derin anlamlar taşıyor ki insan kendini durup bir dakika o paragrafın üstünde düşünmekten alıkoyamıyor.
Küçük bir çocuğun gözünden paranın ünvanın ve mevkinin dünyada değer verilen her şeyin aslında ne kadar değersiz olduğunu gözler önüne seriyor yazar.
Çoğu kişinin çocuk kitabı gözüyle bakarak okumaktan kaçındığı bir kitap ancak her yaşta insanın okuyabileceği çok güzel bir eser.