Bizim Kur'an okurken amacımız, ne zaman bitireceğim değil, ne zaman etkileneceğim olmalıdır.
Manasını bilerek, etkilenerek ve okuduğumuzda imanımızı artıracak bir ayet, manasını bilmeden ve etkisini görmeden okuduğumuz bir hatimden daha hayırlıdır.
Rasûlullah ﷺ şöyle buyurmaktadır: "Hiç şüphesiz, sizden biriniz namaz kıldığı yerden kalkmadığı sürece ve abdestli olduğu sürece, melekler onun için; "Allah'ım onu bağışla... Allah'ım ona merhamet et..." diye dua ederler."