Kitap 3 aylar içinde okunulabilir. Naçizane tavsiyem Kitabı Ramazandan 5-10 gün önce okuyun ama sindirerek okuyun. Çünkü kitap Ramazan Ayını nasıl daha iyi değerlendire bilmemiz üzerinde duruyor. Ramazan Ayında yapılması gereken ibadetleri ayet ve hadisler eşliğinde okuru bilgilendiriyor. Yazar, en çok da Kuran üzerinde duruyor, çünkü Ramazan Ayı demek Kuran Ayı demek. Ayetleri düşüne düşüne, hayatımıza geçirerek okumamızı tavsiye ediyor. Okumak için okuma, okuduğun kalbine, hayatına tesir etsin diyor.. Tavsiye edilir
İmam Nevevi rahimehullah şöyle demektedir:
Cuma günü, gün doğumundan, güneşin batımına kadar duayı artırmalıyız ki, dualara icabet edildiği o değerli vakte denk gelebilelim.
Hiç şüphesiz, mutluluk ve huzurun iki ana kaynağı bulunmaktadır;
- Allah'a ihlâslı bir şekilde ibadet etmek.
- İnsanlara ihsanda bulunmak.
" Kim, ihsan ederek kendini Allah'a teslim ederse; muhakkak ki o, en sağlam kulba sarılmıştır." ( Lokman,22)