Anne ve babamızı kutsallaştırıyoruz; onlar her şeyi bilir, çocuklarının kötülüğünü istemez, en doğrusunu yapmaya çalışırlar. Bu kusursuz ve kutsal ön kabuller, ortada bir sorun varsa "suç onlarda değil bendedir" sonucuna ulaştırabilir seni. Sen şu an nasıl bir bireysen, dünya içinde yaralı ve belki yalnız hisseden, onlar da senden farklı değil. Kutsal değiller, her zaman doğru da değiller, kendilerince yaşamaya çalışıyorlar bu dünyada...
Onlar ne şeytan ne de melek. Onları hem sevip hem de olumsuz özelliklerinden ve sana verdikleri zarardan dolayı yargılayabilirsin.
Her insan kendi derdini çözme derdinde. Bunu kendi halinde yapabileceği gibi, başka insanlara zarar vererek de sağlamaya çalı- şıyor olabilir. Yani maruz kaldığımız şeyler kişinin kötülüğü ile birlikte, aslında kendini daha iyi hissetmek için kullandığı patolojik yöntemler de olabilir.