Çocuğun ebeveyn korkusuyla edindiği bütün erdemli davranışlar bir "hiç"ten ibarettir. Ebeveyn baskısı artık kendisini çok da etkilemeyen çocukların, kazandıkları erdemli davranışları tek tek bıraktıkları bir gerçektir.
Hiç kimsenin hiçbir çocuğa, ceza ile kendini değersiz hissettirmeye hakkı olmadığı gibi, yine hiç kimsenin hiçbir çocuğu ödülle edilgenleştirmeye de hakkı yoktur.
..
Böylesi bir kişi, örneğin eşi ile tartıştığı sırada, "Ben zaten ne zaman mutlu oldum ki!" diye birdenbire her şeyi yıkar geçer...
Buradaki "zaten" kelimesi problemin çocukluk yıllarında başladığını işaret eden bilinçaltı "frekans kelimesi"dir. "Yeter," "bıktım," "hep," "hic," "zaten," "her zaman," "ne zaman," "hiçbir zaman" vb. frekans kelimeleridir. Bu kelimelerin kullanılma sıklığı çocukluk yıllarındaki zedelenmişliklerin bugüne yansımasının işaretidir...