Ayşegül AYDIN

Ayşegül AYDIN
@aysegulaydin
Kötülük doğal bir yasadan başka nedir? Aydınlığı karanlık takip ederdi, düzeniyse karmaşa. Esas olan, her şeyin yitirildiğiydi. Her şey bozulurdu.
1 Ocak 1998
95 okur puanı
Mart 2015 tarihinde katıldı
Zaten tamamen tutarlı, örneğin ilk düşüncesinden son düşüncesine, ilk duygusundan son duygusuna kadar bencil karakterleri Schopenhauer nerede görmüştür? İnsan doğasının bu şekilde basitleştirilmesi muhtemelen hiçbir zaman gerçek hayatta görülmemiştir ve karakterin tek bir şey, yekpare bir blok olduğu inancı çok yüzeysel bir gözleme daynmaktadır. Karakter ayrışık kuvvetlerin bileşkesidir.
Reklam
%8 (23/260)
İrade Eğitimi
İrade EğitimiJules Payot
8.1/10 · 28,6bin okunma
634 syf.
·
Puan vermedi
·
724 günde okudu
Kavgam
KavgamAdolf Hitler
7.4/10 · 10,7bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Tecrübelerin bize göstermiş olması gerekir ki, olumsuz amaçlar izlemek için yapılmış olan anlaşmalar daha doğarken ölüme mahkumdur. İki milletin kaderi, ancak ortak bir ele geçirme yöntemi, ortak bir başarı, sözün kısası her iki ülkenin de yararlanabileceği güçlenmeyi amaç edindikleri zaman birbirine sıkı sıkıya bağlanır.
Sayfa 565Kitabı okudu
İngiltere'nin sürekli olarak uygulanmasını istediği şey, Avrupa kıtasına dahil olan herhangi bir devletin dünya politikasında önemli bir rol oynayabilecek biçimde kuvvetlerini arttırmasıdır. Demek ki, İngiltere Avrupa devletlerinin sahip oldukları kuvvetler arasında dengeyi sürdürmek ister çünkü İngiltere'nin dünya üzerindeki egemenliği için ortaya konulmuş ilk şartlardan biri budur.
Sayfa 564Kitabı okudu
Reklam
Halkta davaların tamamına dair bir fikir vardır fakat halk, ideal ve temennilerin özü hakkında açık ve net bir fikir peydahlamaktan mahrumdur.
Sayfa 461Kitabı okudu
Yanlış düşünce ve bilgiler, işin gerçeği ortaya çıkarılarak bir yana itilebilir fakat duygusallığın direnişine bu şekilde karşı gelmeye olanak yoktur.
Sayfa 422Kitabı okudu
Kilise pek doğru olarak takdir ve kabul etmiştir ki, kendisinin mukavemet kuvveti, zamanın ilmi neticeleri ile uyuşamaz. Esasen bu ilmi neticeler de hiçbir zaman kati addolunamaz. Bu mukavemet kuvveti de kati surette inançlara bağlılıktan doğmaktadır. Tamamı bir iman vasfını ifade eden şey bu bağlılıktır. Onun için bugün, bu kilise her zamankinden çok daha kuvvetle ayakta durmaktadır.
Sayfa 408Kitabı okudu
Siyasi partilerin uzlaştırıcı iradeleri etraflarına küçük ruhları toplar. Bundan dolayı, çoğu zaman pek erken olarak o acınacak küçüklükleri içinde mahsur kalırlar. İşin aslı tetkik edilecek olursa şu manzara ile karşılaşırız. Siyasi partiler, çoğu zaman mücadeleyi bir sistem için terk ederek, güya müsbet bir el birliğiyle çalışmak gayesinde, fakat mümkün olduğu kadar süratle mevcut müesseselerden birinde, küçük bir makam kazanmaya ve bu yerde mümkün olduğu kadar uzun zaman kalmaya gayret ederler.
Sayfa 403Kitabı okudu
Devletin mutlak değerleri hakkında bir hükme varmak zordur. Böyle kati bir hüküm, yalnız devletin kendisine değil, daha çok milletin kıymet ve seviyesine bağlıdır. Demek ki, devletin yüksek görevi, esas itibariyle millete düşer. Devletin tek fonksiyonu, mevcudiyetinin iktidarıyla, milletin her husustaki gelişmesini imkan dahiline sokmaktan ibarettir.
Sayfa 344Kitabı okudu
Reklam
Bu kimse, fikir dediği şey uğrunda otuz-kırk yıl mücadele eder de herhangi bir başarı sağlayamazsa ve aynı zamanda rakibini yenemezse, bu otuz-kırk senelik sonuç vermeyen uğraşması kendinin kabiliyetsiz olduğunun en açık delilidir.
Sayfa 315Kitabı okudu
Bir hareketin kuvvetinin, benzer bir hareket ile birleşmesinden artacağını düşünmek hatadır. Böyle bir şey yapılırsa zahiri bir gelişme kaydedilir fakat gerçekte, hareket için için zatıflama tohumları toplamış olur. Bütün gelişmelerin tabi kanunu birbirlerinden farklı iki uzvun çiftleşmesini gerektirmez, daha kuvvetlinin uygun bir şekilde istismarını gerektirir. Bu da ancak sebep olduğu kavga oranında mümkün olur. Birbirine benzeyen iki siyasi partinin birleşmesi geçici bir siyasi faydadan ibarettir fakat elde edilen başarı ancak zaaf sebebi olur.
Sayfa 306Kitabı okudu
Topluluk mücerret fikirlerden pek az anlar. Buna mukabil, topluluğu hissiyat alanında daha kolay bir şekilde elde etmek mümkündür. Topluluk, ancak bir tarafa yöneltilmiş, veyahut aksi yöne çevrilmiş bir kuvvet tezahürü lehinde aksülamel gösterir. Aşk, takdir ve saygıya kıyasla çok az değişebilir. Kin, sevmekten çok daha fazla devamlıdır. Dünyadaki bütün büyük inkılapları harekete geçiren kuvvet, halkı ele geçiren ilmi bir fikrin yayılması ile değil, halk topluluklarını çılgınca çoşturan ve ona can veren taassupta ve gerçek isteride saklanmış bulunuyordu.
Sayfa 296Kitabı okudu
Eğer halk toplulukları bir hedefe yöneltilmezlerse ve devlet bu işlere kayıtsız kalırsa, halk daima ekonomik yönden kendisine en yüzsüzce vaatleri yapan kimselerin arkasından gider.
Sayfa 281Kitabı okudu
Son nokta, herhangi bir ahlaki fikrin hakimiyeti değildir, barbarlığın ve daha sonra karmakarışıklığın hakimiyetidir. Dünyamız milyonlarca yıl boşlukta dolaştığı halde üzerinde insan görülmemiştir. Eğer insanlar birkaç gevezenin yaydıkları fikirleri dinleyip ve tabiatın tunç gibi sert kanunlarını tanımayı ve bunlara sıkı bir şekilde uymayı öğrenerek yüksek bir noktaya ulaşabileceklerini unuturlarsa bir gün dünyamızın eski şartları dahilinde yoluna devam etmesi mukadderdir.
Sayfa 248Kitabı okudu
Resim