Öteki.
Herkesin sadece balolarda takmadığı, aslında her zaman bir maskesi olduğunu kanıtlayan bir konuydu.Bay Golyadkin.. ana karakterin yaşadığı korkunç derecede kişilik bölünmesini anlatıyor kitap. Psikolojinin yaşamlarımızı ne kadar ciddi etkileyebileceğini görüyoruz.Bay Golyadkin olduğu kişiden ve olmaktan korktuğu kişiden kaçıyor gibiydi. İki kişiliğin ikincisi ötekiydi ve karakter bazen öteki kişiliğinde olduğu kişinin tam zıttıydı kitap biraz karmaşık fakat gerçek anlamda etkileyici diyebilirim..
Kitabı beğendim yazar Senece Roma imparatorluğu döneminde yaşamış bir filozof bu sebeple düşüncelerini aktarırken döneminde ki filozofları eleştirdiğini sık sık görebilirsiniz. ama kitapla birlikte bir sürü yeni bilgi edinme şansınız oluyor yaşamı derinlemesine düşünenler ve bu konuda anlam bulamayıp zorlananlar var ise okumalarını tavsiye edebilirim. Stoacılık felsefesini benimseyerek erdem ve haz duygusunu derinlemesine anlatıp insanlar üzerinde ki farkını anlatıyor. aynı zamanda yaşamınızı nasıl erdemli olarak sürdürebileceğiniz konusunda bilgiler içeriyor. Erdem duygusunun da içinde haz barındırdıgını fakat bunu o haz için yapamamamız gerektiğini vurguluyor
İnsan malvarlığını korumak konusunda oldukça hesaplı davranır, ancak açgözlü olmanın onur vesilesi sayılacağı tek konu olan zamanın harcanmasına gelince oldukça bonkör davranırlar ‘