"Sübhan semanın renklerini, renklerin en şiddetlisi ve göz için en uygun şekilde yaratmıştır. şayet o parlak bir ışık ve nur olsaydı ona bakanlara zarar verirdi.
...
nefisler semaya döndüklerinde onun genişliğinde bir nimet ve rahatlık bulur. özellikle de yıldızlar saçılıp ayın ışığı yayıldığında"
"üstlerindeki göğe bakmazlar mı, onu nasıl bina edip ve süsledik, onun hiçbir çatlağı yoktur" (kaf/6)