Ayşenur Baycan

Ayşenur Baycan
@aysnrbycn
Ruh , bir dayanak olmaktan çıkınca özgürleşir - F.K
sosyolog
lisans
istanbul
trabzon
7 okur puanı
Temmuz 2022 tarihinde katıldı
Puan vermedi
çocukları hep melek görürüz ya hani en günahsız melekler gibi .. bu düşüncemizi sorgulamamıza neden olabilecek bir roman sineklerin tanrısı . İnsanların yaradılışlarının fıtratında olan o kötülük diyebileceğimiz dürtüyü kitapta açıkça görebiliyoruz.. bir grup çocuğun ıssız bir adaya düşmesi sonucu iyiliğin , kötülüğün , zekanın çatışmasını anlatan sineklerin tanrısı , kurallardan ve alışılmışlıklardan uzak çocukların aslında hep var olan içlerindeki kötülük dürtüsünü ölümle sonuçlanabilecek kadar ortaya çıkarmasından bahseder . İyiliğin ve zekanın kurban gitmesi acınası ve üzücü olsa da roman kafanızı karıştırabilir daha iyisi bazı şeyleri size sorgulatmaktan çekinmeyecektir.Çocukların ebeveynleri olmadan kendi başlarına kurmaya çalıştıkları düzende canavarın içlerinde olduğunu fark edemedikleri aşikar , fark edenleri ise bir oyun düşüncesiyle mi yoksa bir cehaletlemi kurban vermektedirler ? peki kurtulunca aslında dünyalarında farklı bir savaşa gittikleri gibi bu savaş içlerindeki canavarı yenmekten daha mı zordur ? Golding'in beni derin düşüncelere ittiği fakat aynı zamanda bu düşüncelere yanıt verdiği eşsiz bir baş yapıt . ne diyordu simon ? '' ya canavar içimizdeyse ? '' ... Ç
Sineklerin TanrısıWilliam Golding · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202597,5bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi
Aldous Huxley .. Yeni bir toplumun alışagelmemiş başlangıç kitabı olabilir nitelikte ve benim için toplumun gittiği yol üzerinde bir kitap. yaşamın kötü taraflarının , hissizleşmenin , sevgiye muhtaç olmayan bireyin değersiz toplumun tanrısallaştığı hatta tanrının olmadığını inancın ve inanınalan herşeyin sadece boş bir beyinde yer alacağını anlatan bir kitap sizce haksızmı ? Bence kısmen .. insanların bu derece hissizleşmesi , ölüm için üzülmemek 'evlilik ' kelimesini 'aile ' kavramından bi haber olmak ne kadar doğru ? yada şuanki toplumda bu kavramlar ne kadar var ve uygulanıyor ? toplum ne demekti ? grupların çekirdek ailelerin bir araya gelip oluşturduğu kitle mi ? evet , toplumun yaşadığımız dünyada ki anlamı bu . benim için toplum sevginin , güvenin , sadakatin , paylaşmanın hat safhada olması gereken , insanların huzuru , gülümsemeyi , eğlenmeyi paraya yada fazla bir toparağa değişmek istemeyeceği insanların bir arada olduğu kitle . çok mu çok zor ? artık çok zor. insanlar intikam , karmaşa istiyorlar hep daha çok olsun diyorlar kimse yetinmek nedir bilmiyor zaten buna da gerek duymuyorlar . bırakın bunları kaos dan zevk alanlar bile fazlasıyla mevcut ki herkesin olması gerektiği o '' iyi '' kişiliği bastırıp yok ediyorlar . Toplumun gittiği yer hakkında elbetteki tereddütlerim var ama insanlığın insanların her bir bireyin gittiği yollar hakkında ciddi korkularım mevcut . Biz sanırım önce insan olmayı unutmakla başlayacağız hayata ve sanırım toplum olmayı hiç öğrenemeyeceğiz bu yüzden Aldous ' un da dediği gibi '' Herkes herkese sahip olacak '' ...
Cesur Yeni DünyaAldous Huxley · İthaki Yayınları · 202173,3bin okunma