"Gelişmiş insan dünyaya daha dikkatli bakan, nereden geldiğini, nereye gittiğini, ne için yaşadığını kendine soran, yaşamını olabildiğince anlamlı kılmaya gayret eden ve kendinden sonraki kuşaklara küçük de olsa bir katkıda bulunmaya çalışan insandır. Ama şimdilerde, insanlar neredeyse soru sormayı unuttu. Ya kendini dinle kapattı dünyaya veya inkar edip isyan etti. Böylece kurtulduğunu sandı her şeyden."
"Biz her işin en iyisini değil, en adı duyulmuşunu seçmeyi severiz. Temele inmeyi, özünü araştırmayı pek bilmeyiz. Ve bu da gerçek iyileri küstürür yavaş yavaş. Kimi zaman tembelliğimizden küstürüyoruz, kimi zaman popüler severliğimizden, kimi zaman kıskançlığımızdan, kimi zaman 'onun beğeneni ne de olsa çoktur' türü ön yargılarımızdan."